3 Tempat Makan Tengahari Best di Mersing, Johor

3 Tempat Makan Tengahari Best di Mersing, Johor

Adakah anda berasa lapar? Dah masuk tengahari tapi masih tiada tempat yang nak dituju sebagai tempat makan best? 

3 Tempat Makan Tengahari Best di Mersing, Johor

 

Google kurang membantu pada saat genting begini? Bagi korang yang baru kunjungi Mersing dan masih ragu-ragu mencari tempat makan jangan gelabah sebab kami akan menyenaraikan tempat makan tengahari best untuk korang. Kalau yang baru plan nak datang bandar Mersing ni jangan lupa singgah makan di tempat yang kami senaraikan ni tau.

BACA JUGA:
loading...

Korang jangan risau sebab kami hanya menyenaraikan 3 tempat makan tengahari best saja. Tak perlu pening-pening buat pilihan mana satu tempat nak dijadikan destinasi makan tengahari ni. Tak ke juling mata bila dah banyak pilihan sangatkan. Jom tengok 3 tempat makan tengahari best yang kami senaraikan untuk anda.

1) Nasi Goreng Tido Air Papan

 

Bagi yang baru dengar nama restoran ni mesti korang pelik, kenapa nama restoran ni sebegini nama. Unik kan! Kalau korang nak tahu ada kisah disebalik nama restoran ni. Namanya dipetik daripada nama menu terlarisnya iaitu Nasi Tidur. Sesiapa yang makan nasi tidur ni iaitu nasi goreng yang dihidangkan bersama sup dagingnya yang sedap akan rasa kenyang dan rasa nak tidur. Ramai yang sudah terpukau dengan nasi tidur ni. Jadi korang harus cuba bila ada peluang singgah ke restoran ni. Restoran ni boleh muat kira-kira tidak lebih 50 orang. Rata-rata yang datang dari luar atau dalam Mersing ni yang datang semata-mata mencari nasi tidur terpaksa beratur menunggu hidangan ini. Jadi kalau korang nak datang jangan lupa bawa keluarga untuk menikmati hidangan yang unik ni.

 

Harga makan di restoran ni berpatutan dengan harga nasi goreng yang biasa kita makan di restoran dalam anggaran RM5. Manakala terdapat 5 menu hidangan yang disediakan di warung Nasi Goreng Tido Air Papan seperti nasi tido, nasi lemak, bihun sup, mi sup dan roti jala. Jadi kalau korang nak singgah makan disini pastikan datang awal supaya tidak berebut nak makan nasi tidur ni.

Jadi korang rasa? Ada tercetus perasaan nak singgah makan tak ke kedai ni?

Kalau korang nak singgah, ini alamatnya Parit Hj Ramli, Jalan Air Papan, 86800, Mersing, Johori.

Facebook Page: https://www.facebook.com/pages/Nasi-Goreng-Tido-Air-Papan/226909617326375

2. Nasi Dagang Warisan Kak Ju

Bagi yang menggemari nasi dagang, korang jangan risau sebab dekat Mersing ni pun korang masih dapat rasa nasi dagang yang enak. Tak usah mencari yang jauh di Mersing pun ada. Jadikan Kedai Nasi Dagang Warisan Kak Ju sebagai tempat destinasi makan tengahari korang sekeluarga sebab saiz hidangan memang berbaloi. Lagi berbaloi bila hidangan ni enak dan lazat. Penggemar nasi dagang kena mai cuba baru tau keistimewaannya. Kedai makan ni agak luas jadi korang boleh bawa keluarga yang ramai untuk pekena nasi dagang disini.

Harga makan di kedai ni berpatutan dengan saiz hidangannya. Antara menu yang dihidangkan seperti Nasi Lemak, Nasi Dagang, Nasi Minyak serta Nasi Kerabu dan kuih muih. Bila dah singgah Mersing, bolehlah singgah makan tengahari di kedai Nasi Dagang Warisan Kak Ju.

Nampak sedap kan menu disini. Jadi kalau korang nak rasa datang makan tengahari sini. Jangan lupa datang awal supaya nasi dagang ni tak habis.

Kalau korang dah berhajat nak datang, ini alamatnya: J80, Kampung Tanjung Genting, 86800 Mersing, Johor. Untuk pertanyaan atau ingin membuat tempahan korang boleh hubungi 012-725 4042.



loading...

Facebook Page: https://www.facebook.com/nasidagangwarisankakju/

3. Kedai Makan Siti

Korang penggemar masakan kampung? Jangan risau, di Mersing pun ada restoran yang menyajikan menu masakan Melayu yang terbaik. Anda bolehlah bawa keluarga anda untuk cuba menu-menu hidangan yang menarik di Kedai Makan Siti. Restoran ni agak popular di Mersing kerana menyediakan makanan tengahari yang diberi tema warisan Pulau Pemanggil. Pelbagai menu masakan kampung dan makanan laut yang enak dan segar boleh didapati disini. Jadi korang bolehlah datang singgah untuk makan tengahari bersama keluarga anda. Ruangan kedai makan agak selesa dan luas. Tak lupa juga bersih kawasan meja makan.

Harga makan di Kedai Makan Siti berpatutan dengan harga lauk pauk yang diambil. Jadi kalau nak bajet makan tu elakkan ambil makanan laut lah. Menu yang terbaik yang anda perlu cuba iaitu rendang daging lejen yang bakal buatkan anda teringat masakan ibu. Kedai Makan Siti ini juga boleh dijadikan sebagai tempat makan best buat anda sekeluarga di Mersing, Johor.

Kecur air liur tak tengok masakan kedai makan Siti ni?

Jadi korang kalau rasa teringin nak singgah ke Kedai Makan Siti, korang boleh datang ke alamat: No8, Kompleks Niaga Penghulu Mohd. Aris, Mersing, 86800 Mersing. Untuk tempahan atau pertanyaan boleh call 019-737 8933.

Facebook Page: https://m.facebook.com/kedaimakansiti/

Jadi kalau korang dah pakat-pakat singgah ke Mersing ni jangan lupa cuba makan di restoran dan gerai makan yang kami senaraikan. Kami ucapkan selamat datang dan selamat mencuba.

Adakah kami telah membantu anda mencari tempat makan tengahari best untuk anda di Mersing, Johor. Kalau dah habis baca jangan lupa tekan SHARE dan kongsikan kepada rakan-rakan anda.

 



________________________________________________________
Untuk dapatkan tips, petua dan masakan kegemaran dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post