13 Tempat Makan Malam Best di Bintulu, Sarawak

13 Tempat Makan Malam Best di Bintulu, Sarawak

Bintulu, sebuah bandar di daerah Bintulu, Sarawak, Malaysia. Bandar ini adalah sebuah bandar yang penting dalam industri petroleum dan gas semula jadi Malaysia. Dekat Bintulu, terdapat banyak ciri menarik yang ditawarkan antaranya adalah tempat makan menarik untuk dikunjungi.

13 Tempat Makan Malam Best di Bintulu, Sarawak


Korang lapar malam tapi tak tahu nak makan apa dan mana? Jangan risau, kami bawakan kepada anda 13 tempat makan best yang korang boleh cuba di Bintulu, Sarawak ini.

BACA JUGA:

1. PEACE GARDEN SEAFOOD RESTAURANT – MAKAN MALAM

Kalau korang ada di Bintulu, korang kena singgah di Peace Garden Seafood Restaurant. Peace Garden Seafood Restaurant adalah sebuah restoran yang ramai dikunjungi di Bintulu ini. Rata-rata pelanggan disini memberikan feedback yang positif terhadap suasana, perkhidmatan, hidangan dan harga yang ditawarkan. Memang terbaik. Kalau korang ada disini, korang boleh cuba Soft Shell Crab, Deep Fried Lamb, Coconut Pudding dan banyak lagi. Restoran ini amatlah sesuai bagi korang yang nak makan beramai ramai. Selamat mencuba!



Lokasi ini di No. 108-111, Ground Floor, Jalan Tun Ahmad Zaidi, Parkcity Commerce Square, 97000 Bintulu, Sarawak dan dibuka setiap hari pada 10 pagi hingga 2 petang dan dibuka semula pada 5 petang hingga 11 malam. Jika ada pertanyaan atau ingin menempah, boleh hubungi di no tel: 086-339629.

FACEBOOK PAGE: https://www.facebook.com/peacegardenseafoodrestaurant/

INSTAGRAM PAGE: https://www.instagram.com/peacegardenbintulu/

 

2. UNIQUE EATERY CAFE – MAKAN MALAM

Inginkan makan malam dengan suasana yang menenangkan? Korang boleh ke Unique Eatery Cafe. Unique Eatery Cafe adalah sebuah restoran tempatan di Bintulu. Korang pasti akan jatuh cinta punya kerana mereka akan memastikan kualiti makanan terjamin dan perkhidmatan tiptop. Jadi kalau korang ada disini, korang boleh cuba Lamb Chop, Salted Egg Yolk Chicken, Sirloin Steak dan banyak lagi. Jadi, tunggu apa lagi. Selamat mencuba!



Lokasi Unique Eatery Cafe ini di 1, Jalan Tun Ahmad Zaidi, Parkcity Commerce Square, 97000 Bintulu, Sarawak dan dibuka setiap hari pada 11 pagi hingga 10 malam. Jika ada pertanyaan atau ingin menempah, boleh hubungi di no tel: 086-313865.

FACEBOOK PAGE: https://www.facebook.com/uniqueeaterycafe/

INSTAGRAM PAGE: https://www.instagram.com/uniqueeaterycafe/



3. RESTORAN AN-NAJAH – MAKAN MALAM

Korang tercari-cari restoran yang menyajikan banyak hidang tempatan dan Asia? Segala persoalan korang terjawab di Restoran An-Najah ini. Dekat sini, mereka menyediakan banyak hidangan yang korang boleh dapatkan seperti Nasi Campur, Char Kuey Teow, Kambing Golek dan banyak lagi. Harga yang ditawarkan disini sangatlah berbaloi dengan portion yang dihidangkan. Selamat mencuba!


Lokasi Restoran An-Najah ini di Assyakirin Commerce Square, 260, Jln Sultan Iskandar, 97000 Bintulu, Sarawak dan dibuka setiap hari pada 6 pagi hingga 10 malam. Jika ada pertanyaan atau ingin menempah, boleh hubungi di no tel: 010-2279797.

FACEBOOK PAGE: https://www.facebook.com/restoranannajah/

 

4. SINONG THAI KITCHEN & CAFE – MAKAN MALAM

Korang craving masakan Thai tapi tak tahu dekat mana? Korang boleh kunjung ke Sinong Thai Kitchen & Cafe. Walaupun restoran ini kelihatan biasa pada luaran tapi siapa sangka, restoran ini luar biasa. Dekat sini, korang boleh dapatkan pelbagai jenis hidangan yang korang suka. Antaranya ialah Seafood Tomyam, Tomyam Campur, Ikan Siakap 3 Rasa dan banyak lagi. Korang pasti akan suka punya lah.



Lokasi Sinong Thai Kitchen & Cafe ini di Shahida Commercial Centre, 97000 Bintulu, Sarawak dan dibuka pada 9 pagi hingga 11 malam. Jika ada pertanyaan atau ingin menempah, boleh hubungi di no tel: 011-33365881.

FACEBOOK PAGE: https://www.facebook.com/STKADAP4ORTY/

 

5. TUMIS – MAKAN MALAM

Korang dah jemu makanan Western? Korang boleh ke Tumis ini. Tumis adalah sebuah restoran Tempatan yang menghidangkan menu asli Malaysia dan juga Indonesia. Kalau korang ada dekat sini, korang boleh menu utama mereka iaitu Nasi Lemak Berlauk. Korang pasti akan repeat punya lah. Tak percaya? Korang boleh cuba rasai sendiri pengalamannya.



Lokasi restoran ini di 97000 Bintulu, Sarawak dan dibuka setiap hari pada 7:30 pagi hingg 3 petang dan dibuka semula pada 6 petang hingga 11 malam. Jika ada pertanyaan atau ingin menempah, boleh hubungi di no tel: 086-339519.

FACEBOOK PAGE: https://www.facebook.com/tumiskopitiam/




Sumber -KHALIFAH MEDIA NETWORKS.
________________________________________________________
Untuk dapatkan tips, petua dan masakan kegemaran dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post